| Dokola |

Nové stroje ve stáji


 | Billy Bike | Superior Bubble | Pells Razzer Pro D |

 

Už je tomu nějaký pátek co se nám začala rozrůstat naše cyklistická flotila. Po celkem ustájeném stavu čítajícím, můj Trek, Mílin RockMachine, 2 motorky, Croozer a sedačku to začalo kolem pro Toničku.

Žlutý Billy Bike – Flash „nounejmový“ stroj zakoupený v Intersportu se ukázal jako dobrá volba. V celku nestandardní velikost 14 palců jsem zvolil záměrně, protože Tonička po umělé výživě roste jako z vody a 12ti palcové kolo se mi jevilo jako neperspektivní. Z hlediska barevného provedení uživatelka vyjadřuje také spokojenost. Kolo je vybaveno torpédem, přední brzdou nepoužitelnou pro malého cyklistu, torpédem, brašničkou a krátkými blatníky, které plní funkci především akustickou, protože jsou nýtované a hrozně to „zvoní“ jinak jsou k ničemu. Kolo je poctivá kovářská práce, která se odráží především na váze. Což nevadí dotyčnému cyklistovi jako spíše doprovodu, který v případě cyklistova výpadku je nucen ono náčiní nosit. (ano i to se nám občas stane ….) Co se týče chodu, odpovídá vše cenové kategorii, tedy cca 2000 Kč. Kola se točí, šlapky taky, co víc si přát. Dokoupili jsme zvonek a Tonička vyrazila. Zapomněl jsem na balanční kolečka. Ta jsme záhy sundali a Tonka drandí jako opravdová cyklistka. Za jízdy si prozpěvuje a občas dělá volovinky, takže co? No spadne a odře se. Já dostanu vynadáno od Míli, Tonka ode mě, pak to přejde a Tonka už ví, že tohle se na kole nedělá …..

 

Jula jako druhorozeňáček je napřed. I on tedy již má kolo. U něj jsem naopak volil kolo velikosti 12 palců a také se zaměřil na hmotnost. Každá sranda něco stojí a tak jsme se dostali na cenu 3400 Kč. Stroj je značky Superior a jmenuje se Bubble - varianta pro chlapce, modrá. Zpracování je o poznání lepší, ale zcela bez výhrad to tedy není. Zadní blatník, jsem po marném boji, kdy jsem se snažil ho připevnit tak aby o něj nedrhlo kolo, prostě sundal. Přední brzda opět není pro takhle malé děti. Posed pro mrňouse typu Jula je ideální, sedlo je opatřeno madlem což je docela praktické. I zde máme balanční kolečka …

 

Já, a pravidelní čtenáři již vědí, jsem turista se sportovními ambicemi. A tak se s přibývajícím věkem moji Antelope jasně ukázala potřeba vybavit se novým náčiním. Nechtěl jsem zbytečně utrácet, protože se svojí chatrnou fyzičkou jsou moje sportovní ambice poměrně rychle uvedeny do správných mezí , tady především se závodů účastnit - a jistě , že dojet. Takže kompromis mezi cenou a výbavou. Narozdíl od kol pro děti jsem vybíral dlouho. Nakonec zvítězil trochu patriotizmus a napomohla i velká sleva. Cena pod 15 tis, kotoučové mechanické brzdy, Deore LX, odpružená vidlice, to všechno vypadá na kole Pells Razzer Pro D model 2007, moc pěkně.

Nákup narozdíl od dětských kol probíhal po internetu. Kolo přijelo v balíku PPlkem. V povídání o prodeji je napsáno „Kola prodáváme smontovaná a připravená k jízdě …“. Mno, byl jsem na to zvědav.  Trochu jsem se toho bál nemaje zkušenosti s kotoučovkami. Předek Ok, ovšem zadní kolo problém. Kotoučovka sice ok, ale jen za cenu usazení kola takovým způsobem, že se nevešlo do vidlice. Mohl jsem si vybrat, buď drhnul kotouč nebo se kolo nevešlo do rámu. Nějak jsem se s tím vyvztekal a usadil to. Pak jsem objevil dva docela nepěkné šrámy a to na tělu brzdy a pak na rámu pod představcem. To je daň za nákup po internetu. Zcela pragmaticky mi šrámy tolik nevadily jako ta „připravenost“  jízdě.

Šupajdil jsem s tím do záručního servisu. S prodejcem – servisem už jsem měl špatné zkušenosti z minulých let a v tomto směru nezklamal ani tentokrát. Pánové u Pellsu by si měli dávat větší pozor komu svěřují značkový servis. Problém s brzdou odstranil až šikula od Štěrby. Za 10 min a 150 Kč bylo po problému.

Dnes (srpen 2008) má najeto přes 2500 Km a převládá spokojenost. Především se ukojili ty mé sportovní ambice. Jel jsem s ním již 4 závody a kolo bez závad funguje stále dobře.

Potvrdili se však některá tvrzení odborníků týkající se kol v cenové kategorii okolo 20 tisíc. Prostě to žádné sportovní náčiní teda není. Byť chválené avšak pouze mechanické brzdy Avid BB5 se ukazují jako neslabší místo. Brzdí, to je pravda a to i za mokra, velice spolehlivě. Bohužel pravděpodobně princip jejich  fungování způsobuje, že pokud nechcete aby brzdy neustále „cinkaly“ drhly o kotouč, je nutné je stále dolaďovat a štelovat. A to třeba jen po jednom dlouhém sjezdu. Taky nemají moc rády takové to přibržďováníčko. Chce to pěkně jet a pak to zmáčknout. Vidlice už má po těch 4 závodech asi dost. Protože jsem nikdy žádnou jinou neměl nemůžu srovnávat. Jenom při brzdění se  teď rozkmitá což dříve nedělala a tak si myslím, že má odslouženo. Má zámek, který občas použiju a pak ho zapomenu odemknout. To mělo za následek, že se mi kouslo nastavování odskoku. Pak se zase odkouslo a tak to beru, jako že nic. Co zcela odešlo jsou šlapky a také na o životnosti původních amerických plášťů na mém starém TREKu si můžu nechat jen zdát. Zadní guma je kaput. Fakt je, že jsem zatím neměl ani na těch závodech defekt. Co funguje bez problémů je řazení. Po prvním závodě to trochu zlobilo, ale ukázalo se , že mám trošku zkřivený přesmykač. Po jeho narovnání je vše v pořádku. Žádné výměny řetězu! Nejsem blázen. Pokud se ukáže, že už dál jezdit nejde ,pak půjdu do 8kolečka. Trochu nepěkně jsou řešeny bovdeny. Už mi na dvou místech odřely lak a musel jsem to řešit kobercovou.

Po roce ježdění, kdy největší porce je z práce do práce stále trochu hledám tu optimální pozici na posed. Kolo jsem dodatečně vybavil blatníky SKS – 100% spokojenost. Bezdrátovým cyklokompjůtrem Cateye a košíkem na lahev. Ten už je v pánu. Nevydržel závodní zatížení. Stejně jako brzdové destičky. Ty druhé jsem koupil originál, tak uvidíme.

Co bude na řadě? Netuším. Tipoval bych pláště, nebo vidlici, nebo ty šlapky, nebo všechno najednou. 15 let se tohle kolo rozhodně nedožije v původním stavu.

 

 

| Nahoru | Dokola |

© 2008 Dokola.cz